HUBUNGAN SELF CONSCIOUSNESS DAN BODY IMAGE DENGAN SELF PRESENTATION PENGGUNA INSTAGRAM
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Azwar, S. (2015). Penyusunan Skala Psikologi Edisi kedua. Yogyakarta:Pustaka Pelajar.
Azwar, S. (2015). Reliabilitas dan Validitas. Yogyakarta : Pustaka Belajar.
Bij de Vaate, N. A. J. D., Veldhuis, J., & Konijn, E. A. (2020). How online self-presentation affects well-being and body image: A systematic review. Telematics and Informatics, 47, 101316. https://doi.org/10.1016/j.tele.2019.10131
Cash, T. (2004). Body image: Past, present, and future. Body Image 1(1), 1–5. doi: 10.1016/S1740-1445(03)00011-1.
Fenigstein, A., Scheier, MF, & Buss, AH (1975). Kesadaran diri publik dan pribadi: Penilaian dan teori. Jurnal Konsultasi dan Psikologi Klinis, 43(4), 522–527. https://doi.org/10.1037/h0076760.
Junaidi, A. R. (2021). Pengaruh Harga Diri dan Citra Tubuh terhadap Presentasi Diri Secara Online pada Pengguna Instagram. 173.
Ningsih, T. S., & Rizal, G. L. (2020). STRATEGI SELF PRESENTATION PADA REMAJA PENGGUNA INSTAGRAM. Proyeksi, 15(2), 172. https://doi.org/10.30659/jp.15.2.172-181
Rozika, L. A., & Ramdhani, N. (2018). Hubungan antara Harga Diri dan Body Image dengan Online Self-Presentation pada Pengguna Instagram. Gadjah Mada Journal of Psychology (GamaJoP), 2(3), 172. https://doi.org/10.22146/gamajop.36941
Roselyn J Lee-Won, Minsun Shim, Yeon Kyoung Joo, & Sung Gwan Park. (n.d.). Who puts the best ‘“faceâ€â€™ forward on Facebook?: Positive self-presentation in online social networking and the role of selfconsciousness, actual-to-total Friends ratio, and culture.
Sa’diyah, S. A., & Fauziyah, N. (2021). Pengaruh Harga Diri dan Kesadaran Diri Terhadap Presentasi Diri Pada Remaja Pengguna Media Sosial. 13
Sugiyono, (2017). Metode Penelitian : Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Vogel, E. A., & Rose, J. P. (2016). Self-reflection and interpersonal connection: Making the most of selfpresentation on social media. Translational Issues in Psychological Science, 2(3), 294–302. https://doi.org/10.1037/tps0000076.
DOI: https://doi.org/10.36269/psyche.v5i1.1217
Refbacks
- There are currently no refbacks.
PSYCHE Index:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

_.png)








